معرفی کتاب کودک و نوجوان | تازه‌هایی از ادبیات کهن ایران
  • کد مطالب: ۲۴۰۵۵۷
  • /
  • ۰۲ مرداد‌ماه ۱۴۰۳ / ۱۷:۲۱

معرفی کتاب کودک و نوجوان | تازه‌هایی از ادبیات کهن ایران

برای کودکان و نوجوانانی که به‌دنبال خواندن شعرهای ساده و روان از شاعران دوره‌های گذشته‌اند، کتاب «تازه‌هایی از ادبیات کهن» می‌تواند جالب باشد. این کتاب را داوود لطف‌ا... گردآوری کرده است.

هانیه وهابی - برای کودکان و نوجوانانی که به دنبال خواندن شعرهای ساده و روان از شاعران دوره‌های گذشته‌اند، کتاب «تازه‌هایی از ادبیات کهن» می‌تواند جالب باشد. این کتاب را داوود لطف‌ا... گردآوری کرده است.

عده‌ای باور دارند وحشی بافقی به‌ واسطه‌ی کلمه نقاشی می‌کرده و جنبه‌ی تصویری اشعار او به قدری بالاست که خواننده را به تماشای خیالات و اندیشه دعوت می‌کند.

سادگی بیان و استفاده از واژگان فارسی، در زمانه‌ای که زبان عربی نقش پررنگی در دوران این شاعر داشته است، ویژگی شعر وحشی بافقی است.

وحشی بافقی شاعر نامدار ایرانی در سده‌ی دهم بوده است. او در شهر یزد متولد شده و در عصر شاه تهماسب صفوی، شاه اسماعیل دوم و شاه محمد خدابنده زیسته است.

از وحشی بافقی دو منظومه‌ی عاشقانه به‌ جای مانده است: «ناظر و منظور» و «فرهاد و شیرین».
گردآورنده این کتاب می‌گوید وحشی بافقی شهرت خود را مدیون سروده‌های شاعرانه و اندوهناک دوران زندگی‌اش است.

دیوان وحشی بافقی، غزل، قصیده، مثنوی، ترکیب‌بند، ترجیع‌بند، قطعه، رباعی و مخمس را شامل می‌شود. از دیگر آثار شاخص این شاعر بلندمرتبه می‌توان به «خلد برین» اشاره کرد که به تقلید از نظامی گنجوی نوشته شده است و در قالب مثنوی جای می‌گیرد.

وحشی بافقی در پنجاه‌ودوسالگی دار فانی را وداع گفت.

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.